- Cilj :
- razvijanje metode promatranja i vizualnog mišljenja;
- razvijanje sposobnosti učenika da doživi umjetnička djela i time obogati svoj emotivni život;
- upoznavanje s najpoznatijim djelima svjetske, europske i osobito hrvatske likovne baštine;
- razvijanje odnosa prema zaštiti spomenika i čuvanje okoline.
- Zadaci – uklapaju se u opće zadatke srednjoškolske nastave (razvijanje metode mišljenja, stjecanje radnih navika i upoznavanje izvora znanja).
- Temeljno načelo je ostvarivanje programa isključivo u simultanom djelovanju riječi i slike, uz razgovor pred projekcijom dijapozitiva ili prikladnih reprodukcija.
- Literatura – za savladavanje gradiva ovog programa učenici će se koristiti udžbenicima koji prate redovni program likovne umjetnosti u gimnaziji.
1. RAZRED
Sistematizacija znanja i sposobnosti učenika razvijenih u osmogodišnjem
školovanju, a potom osiguravanje temelja za pristup likovnoj umjetnosti
na višoj razini:
- pojedinac i okolina
- crtež
- slikarstvo
- znak i značenje
- skulptura
- arhitektura
- odnos skulpture i arhitekture
- urbanizam
- vizualne komunikacije
2. RAZRED
U drugoj godini obrađuju se glavni životni okviri značajni za protekla
povijesna razdoblja i za današnji svijet. Obrađuje se prostor i vrijeme (
kronologija kulturnih razdoblja od prapovijesti do moderne i suvremene
umjetnosti) te svijet u kojem živimo.
GLAZBENA UMJETNOST
Glazbena umjetnost je dvogodišnji predmet s jednim satom u tjednu. Kroz dvije godine (1. i 2. razred) uče se povijesna razdoblja u glazbi – od korijena glazbe do suvremenih zbivanja.
Cilj učenja glazbene umjetnosti je upoznati se s glazbenim zbivanjima kroz povijest najznačajnijih predstavnika stilova i njihovom glazbom te prepoznati glazbu iz određenog razdoblja.
Program za 1. razred
- osnovni elementi glazbenog izraza (ritam, metar, melodija, tempo, dinamika…)
- prapovijesne glazbene odrednice -glazba starog vijeka -razvoj srednjevjekovnog jednoglasja i višeglasja
- razvoj notnog pisma
- humanizam i renesansa
- barok
Program za 2. razred
- predklasika (galantni i osjećajni stil)
- klasika
- romantizam
- impresionizam
- glazba 20.st.
- razvoj opere i ostalih vrsta karakterističnih za pojedina razdoblja
Tijekom nastave slušaju se glazbeni primjeri, te se analizira glazba pojedinih razdoblja.
Ocjenjivanje: Jednom u polugodištu piše se test iz prepoznavanja i analiziranja glazbenih primjera, te se usmeno i pismeno provjerava znanje.