• Cilj :
    •  razvijanje metode promatranja i vizualnog mišljenja; 
    • razvijanje sposobnosti učenika da doživi umjetnička djela i time obogati svoj emotivni život; 
    • upoznavanje s najpoznatijim djelima svjetske, europske i osobito hrvatske likovne baštine; 
    • razvijanje odnosa prema zaštiti spomenika i čuvanje okoline.
  • Zadaci – uklapaju se u opće zadatke srednjoškolske nastave (razvijanje metode mišljenja, stjecanje radnih navika i upoznavanje izvora znanja).
  • Temeljno načelo  je ostvarivanje programa isključivo u simultanom djelovanju riječi i slike, uz razgovor pred projekcijom dijapozitiva ili prikladnih reprodukcija.
  • Literatura – za savladavanje gradiva ovog programa učenici će se koristiti udžbenicima koji prate redovni program likovne umjetnosti u gimnaziji.


1. RAZRED

Sistematizacija znanja i sposobnosti učenika razvijenih u osmogodišnjem školovanju, a potom osiguravanje temelja za pristup likovnoj umjetnosti na višoj razini:

  •  pojedinac i okolina
  •  crtež
  •  slikarstvo
  •  znak i značenje
  •  skulptura
  •  arhitektura
  •  odnos skulpture i arhitekture
  •  urbanizam
  •  vizualne komunikacije


2. RAZRED

U drugoj godini obrađuju se glavni životni okviri značajni za protekla povijesna razdoblja i za današnji svijet. Obrađuje se prostor i vrijeme ( kronologija kulturnih razdoblja od prapovijesti do moderne i suvremene umjetnosti) te svijet u kojem živimo.

GLAZBENA UMJETNOST 

Glazbena umjetnost je dvogodišnji predmet s jednim satom u tjednu. Kroz dvije godine (1. i 2. razred) uče se povijesna razdoblja u glazbi – od korijena glazbe do suvremenih zbivanja.

Cilj učenja glazbene umjetnosti je upoznati se s glazbenim zbivanjima kroz povijest najznačajnijih predstavnika stilova i njihovom glazbom te prepoznati glazbu iz određenog razdoblja.

Program za 1. razred

  • osnovni elementi glazbenog izraza (ritam, metar, melodija, tempo, dinamika…)  
  • prapovijesne glazbene odrednice  -glazba starog vijeka -razvoj srednjevjekovnog jednoglasja i višeglasja  
  • razvoj notnog pisma  
  • humanizam i renesansa  
  • barok

 Program za 2. razred

  • predklasika (galantni i osjećajni stil)  
  • klasika  
  • romantizam  
  • impresionizam  
  • glazba 20.st.
  • razvoj opere i ostalih vrsta karakterističnih za pojedina razdoblja

 Tijekom nastave slušaju se glazbeni primjeri, te se analizira glazba pojedinih razdoblja.

Ocjenjivanje: Jednom u polugodištu piše se test iz prepoznavanja i analiziranja glazbenih primjera, te se usmeno i pismeno provjerava znanje.