Korisnička ocjena: 5 / 5

Zvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivnaZvjezdica aktivna
 

 

Autori slika: Luka Bulić Bračulj, Mislav Barić

Uspjesi na državnim, europskim, pa čak i svjetskim natjecanjima, u našoj školi nisu rijetkost, ali svaki uspjeh, pa tako i ovaj, vrijedan je pohvale.

Naši učenici prošlog tjedna osvojili su zlatnu i srebrne medalje na Europskoj olimpijadi.

 

EUSO ili European Union Science Olympiad ili Prirodoslovna olimpijada Europske unije održala se od 7. do 14. svibnja 2017. godine u Kopenhagenu u Danskoj. Olimpijada se održava od 2003. godine i u njoj sudjeluju učenici iz raznih dijelova Europske unije. Ove godine na Olimpijadi sudjelovale su dvadeset četiri države, svaku državu predstavljala su dva tima, osim Danske koja je, kao domaćin, ove godine imala četiri tima.

 

Hrvatsku su predstavljali ovi timovi:

1. tim (zlato): Luka Bulić Bračulj (III.gimnazija, Split), Paula Vidas (XV. gimnazija, Zagreb), Petar Škrobo (Gimnazija Matije Antuna Reljkovića, Vinkovci)

2. tim (srebro): Mislav Barić (III.gimnazija, Split), Domagoj Perković (III. gimnazija, Split), Klara Tomašković (XV. gimnazija, Zagreb)

 

Učenici koji su postigli najbolje rezultate na državnim natjecanjima iz fizike, biologije i kemije prošli su dva kruga kvalifikacija. Oni najbolji izabrani su za sudjelovanje na Olimpijadi.

 

Samo natjecanje trajalo je dva dana, a svaki su dan učenici dobili četiri sata za provesti jedan eksperiment. Prvi se dan eksperiment provodio s grenlandskim ledom starim dvije tisuće godina, dok su drugi dan učenici imali zadatak utvrditi određene karakteristike i korisnost mikroalgi u svakodnevnom životu.

 

Mentori, koji su našim učenicima pomogli u pripremi za natjecanje i pobliže ih upoznali s nadolazećim događajem, profesori su zagrebačkog PMF-a: Andreja Lucić (biologija), Filip Torić (fizika), Tajana Preočanin (kemija).

 

Svi su nam oduševljeno rekli da im je ovo iskustvo bilo vrlo zanimljivo i poučno. Otkrili su nam da im je najvažnija bila organizacija vremena jer su im četiri sata prebrzo prošla.

 

1. Je li vam bilo teško rješavati dane zadatke?

Domagoj: Više je bilo zanimljivo nego teško.

Luka: Ne bih rekao teško, ali bilo je izazovno.

Mislav: Prvi dio nije bio toliko težak, dok nam je u drugom dijelu bilo teže shvatiti što autori zadatka traže od nas.

 

2. Jesi li očekivao ovakav uspjeh?

Domagoj: Nadao sam se dobrom uspjehu, ali ovo ipak nisam očekivao.

Luka: Nismo očekivali zlato, ovo je prvi put da je Hrvatska osvojila zlato na ovom natjecanju. Naši mentori znali su da bismo se mogli visoko plasirati, ali mi smo tek saznali na samoj ceremoniji zatvaranja.

Mislav: S obzirom da su nas profesori III. gimnazije odlično pripremili za natjecanje, mislio sam da ćemo se visoko plasirati, ali ovakav uspjeh svakako nisam očekivao.

 

3. Je li ti ovo prva olimpijada?

Domagoj: Da, ovo mi je prva olimpijada.

Luka: Ovo mi je druga EUSO olimpijada, nažalost nije mi dozvoljeno da sudjelujem i treći put. Prvi put bio sam u Estoniji i osvojio broncu. U prosincu sam sudjelovao na IJSO na Baliju.

Mislav: Ovo mi je prva olimpijada.

 

4. Na kojim si sve natjecanjima sudjelovao ove školske godine?

Domagoj: Sudjelovao sam na Državnom natjecanju iz fizike i osvojio 1. mjesto, sudjelovao sam i na državnim natjecanjima iz matematike i kemije.

Luka: Sudjelovao sam na Državnom iz matematike (2. mjesto), iz kemije (2. mjesto), fizike (6. mjesto) i biologije (1. mjesto).

Mislav: Ove godine bio sam 3. na Državnom natjecanju iz kemije i sudjelovao sam na državnim natjecanjima iz biologije i fizike.

 

5. Što te sljedeće čeka?

Domagoj: 20. svibnja ove godine putujem na EUPhO (Olimpijada iz fizike Europske Unije), a u srpnju idem u Indoneziju na IPhO (Međunarodna olimpijada iz fizike).

Luka: Na ljeto putujem u Kinu na IYNT (Međunarodno natjecanje mladih prirodoslovaca).

Mislav: U želji da se sljedeće godine plasiram na IChO, ovo ljeto planiram se pripremati za kvalifikacije.

 

6. Kako uspiješ uskladiti školu i natjecanja?

Domagoj: Hahaha, to ćemo još vidjeti ovaj mjesec. Puno su nam pomogli profesori kojima nikada nije problem posvetiti nam svoje vrijeme.

Luka: Nije lako, ali profesori nam izlaze ususret, potrudio sam se da prvo polugodište skupim što više odličnih ocjena da bih se mogao posvetiti natjecanjima.

Mislav: I ja se to pitam. Profesori su susretljivi što se tiče moje situacije i rado pomažu.

 

7. Kako ste se pripremali za ovu Olimpijadu?

Domagoj: Na PMF-u imali smo pripreme prije proljetnih praznika. Pomoglo mi je i to što sam se spremao za državna natjecanja.

Luka: Imali smo dva dana priprema na PMF-u, istovremeno sam se spremao za državna natjecanja i za Olimpijadu, pomoglo mi je i iskustvo s prošlih olimpijada. Svi natjecatelji su dobili „hintove” za što se trebaju posebno spremiti.

Mislav: Na PMF-u prije proljetnih praznika, gdje smo radili eksperimente kao što su titracija ili spektrofotometrija.

 

8. Što će ti od ove Olimpijade uvijek ostati u pamćenju?

Domagoj: Iskustvo upoznavanja novih ljudi i kultura.

Luka: Ljepota Danske i Kopenhagena. Upoznali smo i puno novih ljudi s kojima smo se povezali preko Whatsappa i Facebooka, najbolje smo se povezali s učenicima iz Bugarske. Siguran sam da će mi ovo iskustvo pomoći za daljnja natjecanja.

Mislav: Društvo na Olimpijadi i općenito ljude u Kopenhagenu.

 

9. S obzirom na to da ste imali vremena za razgledavanje Kopenhagena, koji dio grada ti se najviše svidio?

Domagoj: Najzanimljiviji dio grada bio mi je Christiania, malo naselje hippija.

Luka: Grad je lijep, spoj je otoka i kopna. Fasciniralo me to što su na svakom koraku bicikli. Svidjelo mi se i šareno hipijevsko naselje Christiania.

Mislav: Svidjele su mi se šarene kuće u Nyhavnu, veliki zabavni park Tivoli i kraljevi vrtovi.

 

10. Koji su tvoji planovi za budućnost?

Domagoj: Želio bih studirati fiziku, ali nisam još siguran gdje.

Luka: Još nisam siguran, ali najvjerojatnije bih studirao kemiju, možda pokušam i u inozemstvu.

Mislav: Carpe diem!

 

11. Što te uvelo u prirodoslovne znanosti?

Luka: Kao mali čitao sam Harryja Pottera i bio sam očaran svijetom magije, a kemija za malo dijete (svi eksperimenti i šarene boje) predstavlja magiju.

Mislav: Imao sam izvrsnu nastavnicu iz kemije i biologije u osnovnoj školi koja me uvela u ovaj svijet.

 

12. Znamo da ste dobri u svim granama prirodoslovlja, ali imaš li najdraži predmet?

Domagoj: Fizika.

Luka: Teško je izabrati.

Mislav: Kemija.

 

13. Kako provodiš slobodno vrijeme?

Domagoj: Što je to, jede li se to? Šalim se, u slobodno vrijeme volim se družiti s prijateljima, gledati filmove i čitati knjige.

Luka: Nažalost, više nemam vremena za šah u klubu i išao sam na debatne sastanke. U slobodno vrijeme volim pratiti politiku u inozemstvu, pogotovo SAD-a.

Mislav: Sviram gitaru, ukulele i klavir. Volim provoditi vrijeme sa svojim prijateljima u prirodi, voziti bicikl.

 

14. Koju ste nagradu dobili za postignute rezultate?

Domagoj: Dobili smo medalju i dobit ćemo Oskar znanja.

Luka: Zlatnu medalju i trebali bismo dobiti Oskar znanja.

Mislav: Medalju, diplome, tj. priznanja i možda ćemo dobiti nešto novca od države.

 

15. Zašto ste izabrali baš III. gimnaziju?

Domagoj: Zato što je škola posebno “jaka” u prirodoslovnom području koje me zanima i najbolja je u Splitu.

Luka: Koju ću drugu?? Svi znaju da je najbolja u regiji.

Mislav: Zato što se ne može uspoređivati ni s jednom drugom školom u Splitu i znao sam da me čekaju profesori koji će mi pomoći postići vrhunske rezultate na državnoj maturi.

 

16. Koji su ti ciljevi u životu?

Domagoj: Završiti fiziku, baviti se onim što me zanima i možda raditi na nekom institutu.

Luka: Nemam određeni cilj osim raditi ono što volimi da mi kasnije ne bude žao.

Mislav: Želio bih iskoristiti svoje znanje iz kemije da možda ... napravim lijekove kako bih mogao pomoći drugima.

 

17. I za kraj, možeš li nam otkriti ključ uspjeha?

Domagoj: Voljeti ono što učiš i radiš, a usto i profesori koji se trude prenijeti svoje znanje i aktivno nas uključiti u svaki svoj sat.

Luka: Timski rad, teoretsko znanje i vještine.

Mislav: Timski rad, smirenost i staloženost.

 

Zamolili smo njihove profesore da kažu par riječi o njima:

 

Prof. Marina Luetić (Lukina i Domagojeva profesorica kemije): Luka i Domagoj iznimno su talentirani za prirodoslovno područje. Imaju i ono nešto što ih izdvaja iz mase - želju za spoznavanjem i usavršavanjem. Jako su šutljivi tijekom nastave i iz njihovih odgovora na postavljena pitanja odmah je jasno kako brzo procesuiraju i povezuju, tj. nadograđuju podatke i činjenice o kojima raspravljamo. Često im kažem da malo „uspore”, ali ne slušaju - i, evo, lijepo da im sve ide za rukom.

 

Prof. Nela Dželalija (Domagojeva profesorica fizike): Naš skromni Domagoj, vrlo je nadaren učenik i to mu je od Boga dano. No, ono što je meni posebno kod njega je ustrajan, kontinuiran, samostalan istraživački rad na područjima fizike koja se u redovnoj nastavi još nisu obrađivala. Pred njim je još mnogo natjecanja i još puno, puno nagrada.

 

Prof. Ines Alujević (Mislavova profesorica biologije): Mislav je tih i nenametljiv, poput spužve upija sve informacije i postavlja pitanja koja ukazuju na njegovo analitičko razmišljanje i brzo povezivanje sadržaja iz drugih područja, što je neophodno pri pripremi za natjecanja. Nikakav dodatni rad ne predstavlja mu problem, naprotiv, vesele ga dodatni zadaci i uvijek je zahvalan na vremenu koje mu je u tu svrhu posvećeno. Kompletna je i izuzetna mlada osoba što će potvrditi svi njegovi profesori.

 

Prof. Žana Matić (Mislavova profesorica kemije): Što reći o Mislavu?! Mislav je od mirnog i samozatajnog učenika postao mlada, zrela i vrlo kreativna osoba. Od samog početka pokazuje interes za prirodoslovlje, pogotovo kemiju i biologiju. Vrlo je kreativan, krase ga sposobnost logičkog zaključivanja i maštovitost, ali i velika želja da pomogne drugima u razredu. Zato je jako ugodno i lijepo raditi s njim.

 

Prof. Deana Bokšić (Lukina razrednica i profesorica matematike): Luka je nadaren i talentiran učenik kojeg sve zanima. Njegovi široki interesi, lakoća s kojom usvaja znanja, sposobnost logičkog zaključivanja i povezivanja sadržaja omogućuju mu da se bavi različitim područjima. I da u tome bude uspješan. Unatoč svim priznanjima i nagradama na raznim natjecanjima, on je i dalje skroman i spreman pomoći ostalim učenicima u razredu. Oni se raduju njegovim uspjesima i svaku njegovu medalju u razredu posebno proslavimo.

 

Prof. Marina Tvrdeić (Lukina profesorica fizike): Što reći o Luki? Luka je zaista poseban, tih, skroman, izuzetno nadaren učenik, malen, a velik. Iza njega su već razna mala i velika natjecanja u kojima je pokazao svoj rad i širinu. Neka samo nastavi u stilu II. Newtonovog zakona, takvoj masi kao što je Luka, znanost (sila) će uvijek dati ubrzanje.

 

Prof. Mladenka Marin Listeš (Lukina i Domagojeva profesorica biologije): Domagoj Perković je vrlo vrijedan i radišan učenik. Pristojan je i uljudan u ophođenju s profesorima i vršnjacima. Miran, tih, pažljiv i zainteresiran za gradivo biologije. Aktivno sudjeluje u nastavi i odličan je učenik. Luka Bulić Bračulj je učenik koji je zainteresiran za prirodne znanosti. Izvrstan je u usvajanju gradiva iz biologije. Ima veliki potencijal koji je baštinio od svojih roditelja. Samostalan je u učenju i radu.

 

Autorice: Vedrana Barišić, Lana Kuštera i Lea Marinov (2.c)